תארי לעצמך שכל תוצאה שאת רוצה בחיים שלך, את יודעת ומצליחה להשיג אותה!

איך החיים שלך היו נראים?

האם את יודעת שב-80% מהמקרים זה אכן אפשרי?

 

לפעמים יוצא לי לדבר עם אנשים ולשאול אותם אקראית מה הם יודעים על אימון. היום כבר הפסקתי להיות מופתע מהתגובות. בשבילי זה עדיין מפתיע שאנשים חושבים שאימון זה כשאלון גל (שבאופן אישי אני מאד מעריך) צועק על מישהו, או שמנטור הוא כמו סוג של פסיכולוג של העידן המודרני…

מפתיע אותי שעדיין במאה ה-21 אנשים לפעמים מתייחסים לאימון כאל כישלון אישי להתמודד לבד עם החיים…זה מפתיע אותי מהמקום שבו אני נמצא היום, מהמקום שבו ביל גייטס ושמעון פרס לוקחים מלעצמם מאמנים, מהמקום שבו אני חוויתי בעצמי את ההשפעות המטורפות של האימון על חיי האישיים ועל אלו של הסביבה שלי ושל לקוחות שלי.

אנחנו נמצאים בתקופה מדהימה בעיניי, תקופה שבה תעשיית המקצוענים מתחילה להתמקצע ולהתבסס ולתת מענה ותמיכה ועזרה להמוני אנשים. מצד שני, אנחנו בעידן שבו הטכנולוגיה וקצב ההתפתחות יותר מהירים מהיכולת של המוח שלנו לתפוס אותם. אנשים מתבלבלים ומאבדים כיוון ומי שלא תהיה ממוקדת, בעולם שלנו היום, תחייה חיים מבולבלים ומאד מצומצמים. חיים של קיצון. מצד אחד הצלחות אבל מצד שני כישלונות בתחומים אחרים ללא יכולת אמיתית לגשר עליהם לבד.

בסדרת המאמרים הבאה אני הולך לתת הסברים מדויקים לנקודות הבאות:

  • מה הוא באמת אימון בעידן המודרני?
  • מה התועלות של אימון על פני דיסציפלינות אחרות
  • למה אנשים לא לוקחים לעצמם מאמן\מנטור
  • מה הוא אימון ליצירת זוגיות
  • איך אימון ליצירת זוגיות עובד ואת מה בעצם מאמנים פה
  • סיפורי מקרה: אילו תוצאות נשים שהשתתפו באימון קיבלו ואיך הם עשו זאת
  • ועוד ועוד…

 

האם כל אחד צריך אימון ולמה בכל זאת צריך אימון?

התשובה היא חד משמעית, כן. אם אחד רוצה להתקדם בחיים הוא צריך אימון. למעשה, כל אחד מאתנו כבר היום נמצא באימון. הבוס שלך מאמן אותך, אמא שלך מאמנת אותך, חברות שלך וחברים שלך מאמנים אותך. מחלקם את מוכנה לקבל את האימון ומחלקם (לרוב ההורים המסכנים) את קצת פחות מוכנה לקבל את האימון. אבל בפועל, את מקבלת אימונים כל הזמן.

העניין הוא שהאימונים שאנחנו לרוב מקבלים הם לא מקצועיים ולכן הם מורידים אותנו למטה. רוב האימונים שאנחנו מקבלים מהסביבה נועדו במקרה הטוב לחזק את החולשות שלנו ובמקרה הפחות להשקיט את המצפון של האחר.

 

מה אימון מאפשר?

"כל מה שתתמקדי בו יגדל"

אימון מאפשר לך להתמקד באותם תחומים בחיים או בעסק שחשובים לך ולאורך זמן לא הצלחת להפיק בהם תוצאות שמשביעות את רצונך. אימון משתמש בכלים ייחודיים שמאפשרים בטווח זמן קצר להפיק תוצאות חדשות באותם תחומים שחשובים לך. האימון מוכוון תוצאה מוחשית, מדידה, תוצאה שניתן להעיד עליה ולראות אותה בעין. בשנת 2012 נערך מחקר על ידי micromentor.org שזה ארגון התנדבותי שמציע שירותי מנטורינג ליזמים. תוצאות המחקר הראו "שאלו שקיבלו שירותי מנטורינג, הגדילו את הרווחים שלהם בסדר גודל של 47,000$ או 106%, בעוד אלו שלא לקחו את השירות, הגדילו את הרווחים שלהם בממוצע של 6,600$, או 14%"

 

אנשים מפורסמים שלקחו מאמנים:

  • תומאס ג'פרסון אומן על ידי ג'ורג' וויז
  • וורן באפט אומן על ידי בנג'מין גרהאם
  • מארק בניוף אומן על ידי סטיב ג'ובס
  • מריסה מאיירס מאומנת היום על ידי לארי פייג' (מנכ"ל גוגל)

 Steve_Jobs_Headshot_2010[1]

לחזק את החוזקות

"אם תחזקי את החולשות שלך, יהיו לך חולשות מאד חזקות"

אני נחשפתי לעולם האימון בגיל 7. זו היתה הפעם הראשונה שבה היה לי מאמן. שחיתי אז בהפועל י.מ.ק.א ירושלים וגדי, שהיה המאמן שלי הכין לנו לפני כל אימון תרגילי שחייה ואנחנו פשוט הגענו והתאמנו. מה שהיה יפה בגדי זה שהוא ידע לזהות את החוזקות והחולשות של כל אחד מאתנו. לי הוא אמר שאני טוב בשחיית גב. מאותו רגע את המיקוד שלנו באימונים שמנו על שחיית הגב וכעבור 3 שנים בתחרות הארצית הראשונה זכיתי במקום השני ב-100 מטר גב.

כל אחת יכולה

בכיתה י' למדתי במגמה של 5 יחידות כימיה בבית הספר על שם זיו ומרקס בירושלים. באחד השיעורים קלטתי תובנה שהולכת איתי עד עצם היום הזה ומחזקת אותי אל מול כל משברי החיים. חיה פרומר היתה אז המורה, היא היתה מורה מאד מיוחדת ואהובה. באותו שיעור שבו למדנו על פולימרים, חיה מספרת לנו שאתמול היא קיבלה את רישיון הטיס שלה.

אני לא האמנתי! זה הטייסת הראשונה שאני מכיר…אני שואל אותה, תגידי חיה, זה קשה להטיס מטוב. ואז חיה אומרת לי, מה זאת אומרת קשה, כל אחד יכול להטיס מטוס, זה רק עניין של כמה זמן הוא ילמד, לי לקח 5 שנים…באותו הרגע אני קולט שאני בעצם אוכל לעשות כל מה שאני רוצה בחיים זה רק עניין של כמה זמן אני מוכן להשקיע בזה ועד כמה אני באמת רוצה את זה.

 

כשאני מחבר את שני הסיפורים האלו יחד זה בעצם אימון!

אימון זה להאמין שכל מטרה ניתן להשיג אותה, כל מטרה! זה רק פונקציה של רצון, של מחויבות ושל הכוונה נכונה. כאשר לכל אחד מאתנו יש חוזקות וחולשות, האימון מתמקד בחיזוק החוזקות שלנו ומאפשר לנו לפעול לנוכח מכשולים שיש תמיד בדרך.

 

הבעיה אינה בך

יש הרבה תחומים שאת כבר מיומנת בהם כמו: נהיגה, שחייה, אופנה, אפייה. גם בתחומים אלו עברת תהליך של למידה, לא הכל בא לך בקלות ולא בהכל הצלחת מייד.

העניין הוא שבמהלך השנים, אנשים אומרים לנו מה אנחנו לא יכולים, הסביבה לרוב מושכת לבינוניות. אף אחד לא באמת מלמד אותנו איך להצליח בחיים. אף אחד לא לימד אותך את המיומנויות הנדרשות ודרכי החשיבה הדרושים שניתן לפתח כדי להצליח בתקשורת עם אנשים אחרים וכו'…

 

איך יודעים שתחום מסוים מתאים לאימון

אימון מתחיל בהגדרת מטרה ויצירת פער ברור בין המקום שבו את נמצאת היום והמקום אליו את רוצה להגיע. ברגע שישנו פער ברור – יש אימון.

 

האם ניתן להבטיח תוצאות באימון

על פי חוק, אסור להבטיח למאומן תוצאות באימון. מהסיבה הפשוטה שאף אחד לא יכול לענות על השאלה כמה זמן ייקח להפיק תוצאה מסוימת שאינה פיזית. אפשר לנחש ולהעריך, אבל אי אפשר להבטיח. תראי, אני כן יודע בתוך כמה זמן יוולד תינוק מהרגע שאישה נכנסת להריון, אני יודע בתוך כמה זמן יינבט זרע של אורז, אבל כמה זמן ייקח להפיק תוצאה לא מוחשית מסוימת, אין אדם על פני האדמה שיכול לחזות זאת.

מה שכן אפשר לחזות זה הגדלת סיכויים. הסיכוי שתוצאה מסוימת תקרה בעקבות אימון יכול לעלות ל-60-70 ואפילו 80% במקרים שבהם המאמן יודע מה שהוא עושה והמאומנת מחויבת להפיק לעצמה תוצאות.

אנשים שמשתתפים באימון מדווחים על עלייה בחיות שלהם, בחופש האישי, בפתיחות, בהיותם רגועים, ברמת המודעות שלהם וכמובן בתוצאות שהם הפיקו אם זה בתחום עליו התאמנו ובנוסף על תחומים אחרים בחיים עליהם כלל לא התאמנו!

המאמן, התפקיד שלו הוא לתת לך כלים להשראה ולהראות לך את הדרך שלך, האם תבחרי ללכת בה כדי לראות עד כמה עמוק מאורת הארנב הולכת זה בידיים שלך, האם תיקחי את הגלולה האדומה או הכחולה, זו הבחירה שלך…

 

אם יש לך עוד שאלות או הארות או נושאים שאת רוצה שאתייחס אליהם, את מוזמנת לרשום אותם כאן למטה ואני מבטיח להתייחס! אהה…ותעשי "לייק" כמובן…

 

בפוסט הבא…

בפוסט הבא, אני אביא דוגמאות לאיך לקחת את האימון ספציפית למה שמעניין אותך ולעולם יצירת הזוגיות, אני אביא דוגמאות ממאומנות שלי ומהדרך שהן עשו כדי לקדם את הזוגיות שלהן ולהעלות את הסיכוי שלהן ליצירת זוגיות ב-80% ויותר…

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבת?
אני מזמין אותך לשתף: