דן טימור מומחה לזוגיות שוחח עם טלי עומר וציפי רפאלי על משמעות הלב השבור. "מגדירים את זה לתופעות שדומות להתמכרות זה בא עם נדודי שינה, זה בא עם דיכאון יש תופעות שהן לא הגיוניות במצב של לב שבור ההגיון לא פעיל בצורה נכונה או בצורה שהיינו רוצים לפעול דרכה, אנחנו פועלים מהרגש, לב שבור תוקף אותנו במצבים שלא צפינו".

לב שבור זה קשה. כל מי שחוותה לב שבור יודעת שבמצב הזה העולם נראה כאילו הוא קורס עליך כמו תיקרת פלקל.

כשיש לב שבור אי אפשר לסמוך על ההיגיון שלנו, לעשות תהליך שינוי פנימי וצמיחה, שברון לב גורם לכאב גדול שאנחנו מחפשים תיאוריות וקונספירציות שלא קיימים, לאנשים עם לב שבור יש התנהגות דומה להתמכרות, כולל תופעות כמו נדודי שינה, דיכאון שמשפיע מאד, אנחנו מאדירים את האחר ומקטינים את עצמינו, מחפשים וחוקרים אחרי ה-X באינטרנט דבר שמעמיק את הכאב, משפיע חברתית

כשיש לב שבור אי אפשר לסמוך על ההיגיון שלנו, כל מה שאנחנו רוצים בשלב זה הוא להקל על הכאב החד שמפלח את הלב ואנחנו מוכנים לעשות הכל כדי לקבל עוד מנת סם של חיבוק מזה שנפרדנו ממנו או הוא מאיתנו. הרבה פעמים יש תופעה של אידיאליזציה של הקשר שהסתיים או של בן הזוג והקטנה של עצמינו. התופעות האלו גורמות לנדודי שינה ואף למצבי דיכאון. הדבר מוביל לרדיפה אינטרנטית אחרי הבן זוג והתרחקות חברתית.

מה לעשות כדי להחלים מהר יותר ממצב של לב שבור?

1.להשלים עם זה שהקשר הסתיים – הקשר הסתיים וצריך לקבל את זה, עם כל הקושי שבמצב, זה יעבור

2.להתנתק ולהתרחק מהפרטנר וגם במציאות וגם בווירטואלי – כמה מהר יותר שתוכלי להרחיק את הדברים שייצרו זיכרונות מהזוגיות שהסתיימה ככה תוכלי להחלים מהר יותר ולהתקדם הלאה.

3.לא לשלוח הודעה – אני כן בעד לעשות שיחת השלמה ולנסות לקבל תשובות או לאמר דברים. אבל אם השיחה התקיימה אז לסיים את הקשר בשיחה הזו ואם לא התקיימה, לא לנסות להחיות את הקשר ולא לשלוח "מזל טוב" לדוגמא.

4.לעשות פעולות כדי להחלים – כל דבר שישלים את הריק שנוצר בעקבות הפרידה יהיה טוב. חברים חדשים, תחביבים חדשים, ספורט, התפתחות אישית וכו' יעזרו מאד בשלב זה

5.סבלנות ותמיכה חברתית – זה יעבור. חברים טובים ומעודדים שמזכירים לך כמה את נפלאה ושאותם את יכולה לשתף ברגשות זה מעולה

אם אהבת את המאמר, אני אשמח שתשתפי אותו עם חברים ותלחצי על כפתור הלייק פה למטה



כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבת?
אני מזמין אותך לשתף: